Ορθόδοξος γάμος – Το πρώτο γράμμα στον σύζυγό μου μετά τον γάμο μου

2019-08-17

Γεια σου Α-κάι,

γράφω αυτό το γράμμα για να ομολογήσω κάτι. Αυτή είναι η πρώτη φορά που το λέω αυτό αφότου σε παντρεύτηκα τόσο πολλά χρόνια πριν, και νιώθω αμήχανα που θα το πω. Δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω, οπότε θα ξεκινήσω από την παιδική μου ηλικία.

Όταν ήμουν μικρή, συχνά άκουγα τους μεγάλους γύρω μου να λένε πως ο γάμος είναι η δεύτερη γέννηση της γυναίκας και πως. σε αυτή τη κοινωνία, όπου η λατρεία του πλούτου και ο υλισμός καλπάζουν αχαλίνωτα, αν θέλεις να μην έχεις ανησυχίες για την τροφή και τον ρουχισμό και να ζεις καλή ζωή, μπορείς να το κάνεις μόνο αν παντρευτείς έναν πλούσιο, ικανό άντρα. Από τότε, το να το βρω έναν ικανό άντρα που μπορούσε να βγάζει λεφτά έγινε το κριτήριό μου στην επιλογή συζύγου.

Αφού μεγάλωσα, για να πραγματοποιήσω την επιθυμία μου, εξέταζα προσεκτικά κάθε υποψήφιο έτερον ήμισυ. Όμως, η θεία μου με σύστησε σε έναν υποψήφιο σύζυγο, έναν άντρα που δεν έλεγε όμορφα λόγια, που ήταν απλός και ειλικρινής, και που προερχόταν από φτωχή οικογένεια - εσένα. Ήρθες ξαφνικά στη ζωή μου, και χωρίσαμε εξίσου ξαφνικά. Ήμουν μαγεμένη από την ιδέα πως «Το χρήμα προηγείται» και ήθελα μόνο να βρω έναν πλούσιο, ικανό άντρα. Ύστερα από εσένα, γνώρισα έναν άντρα που φαινόταν να είναι ιδανικός γι' αυτόν που ήθελα να ερωτευτώ, αλλά δεν με υπολόγιζε, και τελικά ο καθένας πήρε τον δρόμο του, κάτι που ήταν πολύ αγχωτικό για εμένα.

Εκείνη τη μέρα, εσύ και οι γονείς σου ήρθατε να με δείτε και να με πείσετε να αλλάξω γνώμη, κι εγώ συμφώνησα απρόθυμα. Αλλά το ήξερες πως εξακολουθούσα να το μετανιώνω; Σε έβλεπα ως κάποιον που δεν είχε τίποτα, κάποιον που δεν μπορούσε να μου δώσει την ευτυχία που επιθυμούσα. Δεν νοιαζόμουν για τα συναισθήματά σου. Χώρισα και ξαναέσμιξα μαζί σου τρεις φορές, όλες επειδή κυνηγούσα τη δική μου ευτυχία. Ανέχτηκες τον εγωισμό μου και με περίμενες, κι αυτό με άγγιξε, αλλά εξακολουθούσα να μην είμαι ικανοποιημένη. Τότε ήταν και η περίοδος που αρρώστησα από μια άγνωστη, επίπονη ασθένεια που μπορούσε να ελεγχθεί μόνο με φάρμακα και η αιτία της οποίας δεν μπορούσε να θεραπευτεί. Ήμουν συντετριμμένη και αποκαρδιωμένη, και αναρωτιόμουν γιατί η ζωή μου ήταν τόσο δύσκολη. Αλλά αυτή ήταν επίσης και η στιγμή που ανέλαβες την ευθύνη και μου έκανες πρόταση γάμου. Δεν ήξερα αν το έκανες γιατί πίστευες πως στη βράση κολλάει το σίδερο ή αν είχες άλλο λόγο, αλλά καθώς ένιωθα ανήμπορή, δέχτηκα απρόθυμα να σε παντρευτώ.

Αφού παντρευτήκαμε, ανακάλυψα ακριβώς πόσο φτωχή ήταν η οικογένειά σου. Θυμάμαι μια φορά, όταν θέλαμε να αγοράσουμε 3 λίβρες φασόλια σόγιας, έπρεπε να δανειστείς χρήματα για να τα αγοράσεις. Όταν ήρθαν να ζητήσουν τα χρήματά τους, ένιωθα βαθύτατα ταπεινωμένη. Πώς μπορούσα να έχω βρει έναν τέτοιο σύζυγο; Το συναίσθημα πως είχα υποστεί το μεγαλύτερο αίσχος που μπορούσα να φανταστώ με έκανε να σου φωνάξω και να σε κατσαδιάσω: «Δεν μπορώ να ζω άλλο μια τέτοια φτωχή ζωή! Δεν ξέρω τι σκεφτόμουν όταν σε παντρεύτηκα...» Αλλά κάθε φορά απλά καθόσουν εκεί χωρίς να λες λέξη.

Την επόμενη χρονιά, ο γιος μας γεννήθηκε, και ήσουν πολύ χαρούμενος. Τις ακόλουθες μέρες ήσουν τόσο απασχολημένος να με φροντίζει, και δανείστηκες ξανά χρήματα ώστε να αγοράσεις λάδι για να με βοηθήσεις να αναρρώσω. Εκείνη τη χρονιά, η γυναίκα του νεότερου αδερφού σου επίσης μόλις είχε γεννήσει το μωρό της, αλλά επειδή εκείνος μπορούσε να βγάζει χρήματα, μπορούσε να της αγοράσει οτιδήποτε ήθελε για να φάει ενώ ανάρρωνε. Η σκέψη αυτή ήταν το χειρότερο βασανιστήριο για εμένα. Ένιωθα πως οι ζωές μας ήταν τόσο εξαθλιωμένες και μίζερες, ενώ η δική της οικογένεια είχε λεφτά, και ήταν ευτυχισμένοι, και αναρωτήθηκα γιατί η δική μας οικογένεια δεν μπορούσε να είναι σαν τη δική τους. Όταν συνειδητοποίησα πως ο νεογέννητος γιος μας θα έπρεπε να υποστεί την ίδια φτώχια, αυτό με έκανε ακόμα πιο δυστυχισμένη. Δεν ήξερα πότε θα τελείωνε η δυστυχία μου. Όσο περισσότερο το σκεφτόμουν, τόσο βαθύτερος γινόταν ο πόνος μου, και τόσο περισσότερο ήθελα να πλαντάξω στο κλάμα. Έκλαιγα με αναφιλητά μέχρι να εξαντληθώ, αλλά μετά έβλεπα τον γιο μας στο κρεβάτι ενώ έκλαιγε ασταμάτητα από τη πείνα, και η οδύνη που ένιωθα στην καρδιά μου ενώ τον σήκωνα ξανάφερνε δάκρυα στα μάτια μου.

Αργότερα, όταν ξεκίνησες να μελετάς σχετικά με επιχειρήσεις, ήμουν χαρούμενη και έλπιζα πως θα μπορούσες να κερδίσεις περισσότερα χρήματα και να αλλάξεις τις δύσκολες συνθήκες της οικογένειάς μας. Όμως, έπειτα από πολλά χρόνια, η επιχείρησή σου δεν είχε κερδίσει καθόλου χρήματα, και μερικές φορές έφθανε ακόμη και στο σημείο να χάνει χρήματα. Στο μυαλό μου, ήσουν κάποιος που του έλειπαν οι ικανότητες στις συναλλαγές με τους ανθρώπους όπως και στις επιχειρήσεις, και αυτό με έκανε να σε απεχθάνομαι ακόμα περισσότερο.

Ήξερα πως ήσουν καλός προς εμένα, πως με νοιαζόσουν, αλλά εξακολουθούσα να μην μπορώ να αντέξω τη φτώχια μέσα στην οποία ζούσε η οικογένειά μας. Οπότε, δεν ήμουν ποτέ χαρούμενη όταν ήμουν κοντά σου, και όταν τα πράγματα δεν πήγαιναν ακριβώς όπως επιθυμούσα, μάλωνα μαζί σου και σε αποκαλούσα άχρηστο για να ανακουφίσω τον συντριπτικό πόνο που ένιωθα μέσα. Σε απείλησα ακόμα και με διαζύγιο για να σε προκαλέσω. Μπορούσα να δω πως σε πονούσε, και δεν ήθελα να σου συμπεριφέρομαι έτσι, αλλά δεν μπορούσα να συγκρατηθώ. Την επόμενη μέρα, έφυγες από το σπίτι για να αναζητήσεις δουλειά έξω από το χωριό.

Τις μέρες που έλειπες, ήμουν συνεχώς σε κατάθλιψη. Οι γονείς, συγγενείς και φίλοι μου ήρθαν να με πείσουν να δω πως ήσουν καλός προς εμένα, και πως δεν πρέπει να σε χωρίσω. Θυμήθηκα την αγάπη και τη στοργή σου προς εμένα, πως νοιαζόσουν πάντα και προσπαθούσες να με φροντίσεις, και ύστερα κοίταξα τον αξιαγάπητο γιο μας. Δεν μπορούσα να αντέξω τη σκέψη να φύγω, και τελικά, παραιτήθηκα από την ιδέα να σε χωρίσω.

Πολλές φορές η δυστυχία στον γάμο μας με έκανε να κλαίω μέσα στη νύχτα και τα δάκρυά μου να μουσκεύουν το μαξιλάρι. Αλλά αντιλαμβάνεσαι πως νόμιζα ότι θα σε απεχθάνομαι για πάντα και θα ζω μέσα στον πόνο λόγω της φτώχιας της οικογένειάς μας... Μέχρι που μια μέρα, η πεθερά μου μου είπε για το ευαγγέλιο της βασιλείας του Θεού. Τα λόγια του Θεού έδιωξαν το σκοτάδι από τη ζωή μου, με απελευθέρωσαν από τον πόνο μου, και εξάλειψαν την αντιπάθειά μου για εσένα.

Ο Θεός λέει: «Το ταμπεραμέντο σας, το επίπεδο, η εμφάνιση, το ανάστημα, η οικογένεια στην οποία γεννηθήκατε, η δουλειά και ο γάμος σου, όλη σου η οντότητα , ακόμα και το χρώμα των μαλλιών και του δέρματός σου, καθώς και η στιγμή της γέννησής σου έχουν όλα διευθετηθεί από τα χέρια Μου. Ακόμα και όσα κάνεις και οι άνθρωποι που συναντάς καθημερινά διευθετούνται από τα χέρια Μου, για να μην αναφέρω πως το γεγονός ότι σας φέρνω μέσα στην παρουσία Μου σήμερα είναι, ουσιαστικά, η διευθέτησή Μου. Μην ταράζεστε, θα πρέπει να προχωράτε με ψυχραιμία». Τα λόγια του Θεού με σόκαραν. Υπάρχει ένας κυρίαρχος όλων των πραγμάτων στον ουρανό και στη γη. Όχι μόνο έχει δημιουργήσει τα πάντα στον ουρανό και στη γη, αλλά επίσης καθορίζει τη μοίρα κάθε ανθρώπου. Μόνο τότε συνειδητοποίησα πως το πότε γεννήθηκα, το ποιον παντρεύτηκα, και ποια ήταν η οικογένειά μου ήταν προκαθορισμένα από τον Θεό εδώ και πολύ καιρό. Δεν ήταν άξιο απορίας που, αν και επέλεξα να σε εγκαταλείψω τόσο πολλές φορές, πάλι καταλήξαμε μαζί. Αφού παντρευτήκαμε, όσο δυσαρεστημένη κι αν ήμουν με την οικογένειά σου, όσο κι αν σε απεχθανόμουν, και παρόλο που απείλησα με διαζύγιο, στο τέλος, παραιτήθηκα από την ιδέα επειδή δεν ήθελα να χάσω τον γιο μου. Συνειδητοποίησα πως επειδή δεν γνώριζα πως ο Θεός καθορίζει τα πάντα, είχα πάρα πολλές απαιτήσεις στη ζωή, παραπονιόμουν και ήμουν δυσαρεστημένη πάρα πολύ συχνά, και ζούσα μέσα σε τέτοιο βασανιστήριο. Όταν κατανόησα αυτά, προσευχήθηκα στον Θεό, έγινα πρόθυμη να υπακούσω τα σχέδια και τις διευθετήσεις του Θεού, και ζήτησα από τον Θεό να με καθοδηγήσει για να βρω τη ρίζα του πόνου μου.

Αργότερα, διάβασα στα λόγια του Θεού: «Όταν φυσάει ο άνεμος των τάσεων, ίσως μόνο ένας μικρός αριθμός ανθρώπων να είναι αυτός που ορίζει τις τάσεις. Αυτοί οι άνθρωποι ξεκινούν να κάνουν κάτι, αποδέχονται ένα είδος ιδέας ή ένα είδος προοπτικής. Ωστόσο, οι άνθρωποι, στην πλειονότητά τους, και λόγω της άγνοιάς τους, θα εξακολουθούν να μολύνονται συνεχώς, να αφομοιώνονται και να έλκονται από αυτού του είδους την τάση, μέχρι όλοι τους, χωρίς να το γνωρίζουν, να την αποδέχονται ακούσια, να βυθίζονται σ' αυτήν και να ελέγχονται από αυτήν. Αυτού του είδους οι τάσεις, η μία μετά την άλλη, τους ανθρώπους που δεν έχουν νου υγιή εν σώματι υγιεί, που δεν έχουν γνωρίσει ποτέ την αλήθεια, που δεν μπορούν να καταλάβουν τη διαφορά ανάμεσα στο θετικό και το αρνητικό, τους κάνουν να αποδέχονται πρόθυμα τις όποιες τάσεις, τις απόψεις για τη ζωή και τις αξίες που προέρχονται από τον Σατανά. Αποδέχονται ό,τι τους λέει ο Σατανάς σχετικά με την προσέγγιση που πρέπει να έχουν απέναντι στη ζωή και τον τρόπο ζωής που τους «χαρίζει» ο Σατανάς. Δεν έχουν τη δύναμη ούτε την ικανότητα, πόσο μάλλον την επίγνωση, για να αντισταθούν».

Τα λόγια του Θεού ήταν ένα ξαφνικό ξύπνημα. Όλον αυτόν τον καιρό, ο Σατανάς είχε χρησιμοποιήσει διαβολικές ιδέες και έννοιες όπως «Το χρήμα προηγείται» «ένας γάμος χωρίς ψωμί ποτέ δεν κρατάει» και «μόνο καταστροφή περιμένει τα φτωχά ζευγάρια» για να εξαπατήσει και παραπλανήσει τους ανθρώπους, και τα χρησιμοποίησε για να διαστρεβλώσει τις απόψεις μου για τη ζωή και τις αξίες. Γάμος σημαίνει δύο άνθρωποι που σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο και που είναι πρόθυμοι γι' αυτό, να χτίζουν μια οικογένεια μαζί, όμως οι κακές σατανικές τάσεις έχουν φορτώσει με υπερβολικά πολλές επιπλέον συνθήκες τον γάμο, μετατρέποντας τη σχέση ανάμεσα στους συζύγους σε μια σχέση ανταλλαγής. Αν ο ένας σύντροφος μπορεί να εκπληρώσει τις απαιτήσεις του άλλου σε υλικά αγαθά και σε ματαιοδοξία, τότε ο γάμος μπορεί σε γενικές γραμμές να διατηρηθεί, αλλά αλλιώς υπάρχει μόνο αμοιβαία αντιπάθεια, παράπονα, και πόνος ή κατάρρευση και χωρισμός. Δεν ήμουν το ίδιο;

Η επιρροή των κακών σατανικών τάσεων με έκανε να νομίζω πως θα ήμουν πραγματικά ευτυχισμένη μόνο αν παντρευόμουν έναν ικανό άντρα με υψηλά εισοδήματα, δεν ανησυχούσα για υλικές ανάγκες και απολάμβανα τις καλύτερες υλικές πολυτέλειες. Όταν σε παντρεύτηκα, εξαιτίας της φτώχιας μας και της επιθυμίας μου να έχω έναν πλούσιο τρόπο ζωής, όταν δεν μπορούσες να με ικανοποιήσεις, ήμουν δυστυχισμένη, οπότε σου παραπονιόμουν, σε απεχθανόμουν που δεν ήσουν ικανός, συχνά μάλωνα μαζί σου για μικροπράγματα, και έφτασα ακόμα και στο σημείο να απειλήσω να σε χωρίσω. Έκανα και εσένα δυστυχισμένο. Αλλά όλο αυτό ήταν ο Σατανάς που έπαιζε μαζί μου και με έβλαπτε. Τώρα που το σκέφτομαι, ακόμα και αν είχα πράγματι έναν πλούσιο σύζυγο, δεν θα ήμουν απαραίτητα ευτυχισμένη. Ο γείτονάς μας είναι ένας πλούσιος ανώτερος υπάλληλος με πολλά χρήματα, και βρήκε μια ερωμένη και για ένα διάστημα δεν ερχόταν στο σπίτι του για μήνες. Παρόλο που η γυναίκα του είναι ντυμένη με ασήμι και χρυσό και δεν έχει υλικές ανησυχίες, η σκληρή καρδιά του συζύγου της και η προδοσία την κάνουν συνεχώς δυστυχισμένη. Υπάρχει επίσης ένας πλούσιος άντρας στην πόλη, με αυτοκίνητο, σπίτι και οικονομίες, που έχει δεκάδες παράνομες σχέσεις, και βασάνιζε τη γυναίκα του μέχρι που την οδήγησε σε διαζύγιο. Υπάρχουν αναρίθμητα τέτοια παραδείγματα. Και μετά σκέφτηκα τον δικό μου γάμο: αν και δεν μπορείς να δημιουργήσεις μια περιουσία ή να μου δώσεις τη καλύτερη υλική ζωή, μου συμπεριφέρεσαι καλά, δεν με εγκαταλείπεις ποτέ, και νοιάζεσαι για εμένα με κάθε τρόπο. Όταν η ασθένειά μου ήταν στο πιο σοβαρό σημείο της, έκλαψες τόσο πολλές φορές όταν δεν κοιτούσα, και είπες στη μητέρα μου: «Όσο υπάρχει μια ανάσα ζωής μέσα της, δεν θα σταματήσω να προσπαθώ να τη θεραπεύσω. Ακόμα και αν πρέπει να δανειστώ χρήματα για τη θεραπεία της, θα το κάνω, μέχρι η τελευταία ικμάδα ζωής να την εγκαταλείψει». Όλον αυτόν τον καιρό ζούσα μέσα στην ευτυχία και δεν το είχα συνειδητοποιήσει. Επιτέλους κατάλαβα πως η διευθέτηση του Θεού ώστε να είσαι εσύ στο πλευρό μου ήταν η αγάπη του Θεού για εμένα, αλλά ο Σατανάς είχε διαστρεβλώσει τις απόψεις μου, κάνοντάς με να επιδιώκω μια υλιστική ζωή και να παλεύω να ξεφύγω από τις διευθετήσεις του Θεού. Αυτή ήταν η ρίζα του πόνου μου.

Αργότερα, είδα στον λόγο του Θεού τα εξής: «Όταν ερευνάς επανειλημμένα και αναλύεις προσεκτικά τους διάφορους στόχους ζωής που επιδιώκουν οι άνθρωποι και τους ποικίλους τρόπους ζωής τους, θα βρεις πως ούτε ένας δεν ταιριάζει με την αρχική πρόθεση που είχε ο Δημιουργός όταν δημιούργησε την ανθρωπότητα. Όλοι τους απομακρύνουν τους ανθρώπους από την κυριαρχία και τη φροντίδα του Δημιουργού· είναι όλοι τους λάκκοι στους οποίους πέφτει η ανθρωπότητα και οι οποίοι τους οδηγούν στην κόλαση. Αφού το αναγνωρίσεις αυτό, η αποστολή σου είναι να αφήσεις στην άκρη την παλιά σου άποψη για τη ζωή, να μείνεις μακριά από τις διάφορες παγίδες, να αφήσεις τον Θεό να πάρει τον έλεγχο της ζωής σου και να κάνει διευθετήσεις για εσένα, να προσπαθήσεις απλώς να υποταχθείς στις ενορχηστρώσεις και την καθοδήγηση του Θεού, να μην έχεις επιλογή και να γίνεις ένας άνθρωπος που λατρεύει τον Θεό». Τα λόγια του Θεού μου έδωσαν κατεύθυνση, και ήμουν πρόθυμη να κάνω πράξη τον λόγο του Θεού, να υπακούσω στα σχέδια και στις διευθετήσεις του Θεού, να εγκαταλείψω τις παλιές, λανθασμένες επιδιώξεις και απόψεις, και να σταματήσω να επιδιώκω έναν πολυτελή υλιστικό τρόπο ζωής. Ήθελα μόνο να ζήσω τη ζωή μου γαλήνια μαζί σου και, ανεξάρτητα από το αν μπορούσες να κερδίζεις χρήματα, αποφάσισα να σταματήσω να μαλώνω μαζί σου.

Πριν το Φεστιβάλ της Άνοιξης εκείνη τη χρονιά, όταν επέστρεψες, έμαθα πως είχες βγάλει κάποια χρήματα αρκετά μόνο για να συντηρήσεις τον εαυτό σου, και πάλι ένιωσα τη σφοδρή επιθυμία μέσα στην καρδιά μου. Βλέποντας το μέτωπό σου να συνοφρυώνεται, καθώς νόμιζες πως θα σε καταραστώ ξανά, ικέτευσα τον Θεό να κρατήσει την καρδιά μου σταθερή. Θυμήθηκα όλες τις επώδυνες εμπειρίες του παρελθόντος, κατάλαβα τώρα πως το πόσα χρήματα κερδίζουμε είναι προκαθορισμένο από τον Θεό, και ήξερα πως θα πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι που έχουμε ρούχα και φαγητό για να φάμε. Ένιωσα απελευθερωμένη μέσα στην καρδιά μου, και δεν μάλωσα άλλο μαζί σου όπως συνήθιζα. Είδα τη συνοφρύωσή σου να χαλαρώνει και ένα χαμόγελο να εμφανίζεται στο πρόσωπό σου. Δεν σου ανέφερα άλλο το διαζύγιο, και δεν σε απεχθανόμουν άλλο.

Εκείνη τη μέρα, μου έκανες φιλοφρόνηση μπροστά στον γιο μας, λέγοντας πως έγινα ήπια και έδειχνα κατανόηση αφότου ξεκίνησα να πιστεύω στον Θεό, και πως ήταν καλό να έχει ευτυχισμένη οικογένεια. Επίσης είπες πως υποστηρίζεις την πίστη μου στον Θεό. Ξέρεις πόσο συγκινήθηκα όταν το είδα αυτό; Θέλω να σου πω πως ο Θεός με άλλαξε, και πως ο Θεός μάς έδωσε ένα γαλήνιο σπιτικό.

Η γυναίκα σου: Α-γιουέ

Νου-λι

♡♡♡ ════♡♡♡ ═════ ♡♡♡ ════ ♡♡♡

Σχετικά άρθρα: Προσευχή για έναν ευτυχισμένο γάμο: ο Θεός έσωσε τον γάμο της

© 2018 Αντώνης Ιωάννου. Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε