Γιατί ή ταυτότητα του Κυρίου Ιησού είναι διαφορετική από αυτή του Ιωάννη του Βαπτιστή;
Γειά σας αδελφοί και αδελφές των Πνευματικών Ερωταπαντήσεων.
Έχω μια ερώτηση που θέλω να κάνω. Και ο Κύριος Ιησούς και ο Ιωάννης ο Βαπτιστής είχαν γεννηθεί μέσω υπόσχεσης, ο Κύριος Ιησούς κήρυξε το ευαγγέλιο της βασιλείας των ουρανών όταν ήρθε, και ο Ιωάννης επίσης έκανε πολύ έργο και εξάπλωσε το ευαγγέλιο «Μετανοείτε· διότι επλησίασεν η βασιλεία των ουρανών». Αλλά γιατί η ταυτότητα του Ιωάννη δεν ήταν ίδια με αυτή του Κυρίου Ιησού; Ανυπομονώ να ακούσω την απάντησή σας.
Ειλικρινά δική σας,
Ζανγκ Γου
Γειά σου Ζανγκ Γου,
Κατ' αρχάς, ούτε κι εγώ γνώριζα γιατί οι ταυτότητες του Κυρίου Ιησού και του Ιωάννη του Βαπτιστή ήταν διαφορετικές. Αργότερα, σε μια συνάντηση, ένας από τους συναδέλφους μου με βοήθησε να αναζητήσω μια συναναστροφή σε μια ευαγγελιστική ιστοσελίδα σχετικά μ' αυτή την ερώτηση. Μέσω της συναναστροφής των αδελφών, κέρδισα κάποια γνώση. Τώρα θα ήθελα να συναναστραφώ μαζί σου.
Όσον αφορά το γιατί η ταυτότητα του Κυρίου Ιησού δεν ήταν ίδια με αυτήν του Ιωάννη, θα πρέπει να βρούμε την απάντηση στην Βίβλο. Ας δούμε πρώτα τις συνθήκες της γέννησης του Ιωάννη. Επειδή η μητέρα του Ιωάννη, η Ελισάβετ ήταν στείρα, και εκείνη και ο άνδρας της ο Ζαχαρίας ήταν αρκετά προχωρημένοι σε ηλικία, ο Ζαχαρίας προσευχήθηκε στον Θεό. Και τότε ένας άγγελος του είπε: «Διότι εισηκούσθη η δέησίς σου, και η γυνή σου Ελισάβετ θέλει γεννήσει υιόν εις σε, και θέλεις καλέσει το όνομα αυτού Ιωάννην». (Λουκ. 1:13). «Και αυτός θέλει ελθεί προ προσώπου αυτού εν πνεύματι και δυνάμει Ηλίου, διά να επιστρέψη τας καρδίας των πατέρων εις τα τέκνα και τους απειθείς εις την φρόνησιν των δικαίων, διά να ετοιμάση εις τον Κύριον λαόν προδιατεθειμένον». (Λουκ. 1:17). Από αυτά τα εδάφια μπορούμε να δούμε ότι, πριν γεννηθεί ο Ιωάννης, ο άγγελος είχε μιλήσει ανοιχτά για την ταυτότητά του, λέγοντας πως θα προπορευόταν από αυτόν στο πνεύμα και στη δύναμη του Ηλία. Ο Ηλίας ήταν ένας προφήτης κατά την Εποχή του Νόμου της Παλαιάς Διαθήκης, και ο Ιωάννης ήταν στην πραγματικότητα η μετενσάρκωση του Ηλία. Αυτό επιβεβαιώνεται στην Βίβλο: «Ιδού, εγώ θέλω αποστείλει προς εσάς Ηλίαν τον προφήτην, πριν έλθη η ημέρα του Κυρίου η μεγάλη και επιφανής·» (Μαλ. 4:5). «Και ηρώτησαν αυτόν οι μαθηταί αυτού, λέγοντες· Διά τι λοιπόν λέγουσιν οι γραμματείς ότι πρέπει να έλθη ο Ηλίας πρώτον; Ο δε Ιησούς αποκριθείς είπε προς αυτούς· Ο Ηλίας μεν έρχεται πρώτον και θέλει αποκαταστήσει πάντα· σας λέγω όμως ότι ήλθεν ήδη ο Ηλίας, και δεν εγνώρισαν αυτόν, αλλ' έπραξαν εις αυτόν όσα ηθέλησαν· ούτω και ο Υιός του ανθρώπου μέλλει να πάθη υπ' αυτών. Τότε ενόησαν οι μαθηταί, ότι περί Ιωάννου του Βαπτιστού είπε προς αυτούς». (Ματθ. 17:10-13).
Πριν γεννηθεί ο Ιωάννης, ο άγγελος είπε: «Και αυτός θέλει ελθεί προ προσώπου αυτού εν πνεύματι και δυνάμει Ηλίου, ... διά να ετοιμάση εις τον Κύριον λαόν προδιατεθειμένον». (Λουκ. 1:17). Αφού γεννήθηκε ο Ιωάννης, ο Ζαχαρίας γέμισε με το Άγιο Πνεύμα και προφήτευσε, λέγοντάς του: «Και συ, παιδίον, προφήτης του Υψίστου θέλεις ονομασθή. Διότι θέλεις προπορευθή προ προσώπου του Κυρίου εις το να ετοιμάσης τας οδούς αυτού,» (Λουκ. 1:76). Ο Μάρκος 1:3 καταγράφει: «Φωνή βοώντος εν τη ερήμω, ετοιμάσατε την οδόν του Κυρίου, ευθείας κάμετε τας τρίβους αυτού». Από αυτά τα εδάφια, βλέπουμε πως η αποστολή του Ιωάννη ήταν να ανοίξει την οδό για το έργο του Κυρίου και πως η ταυτότητά του ήταν αυτή ενός προφήτη. Αφού μεγάλωσε, άρχισε να εκτελεί τα καθήκοντα και την αποστολή του. Λόγω της διαφώτισης του Αγίου Πνεύματος, γνώρισε επίσης πως αυτός ήταν που θα άνοιγε την οδό για τον Κύριο Ιησού. Για παράδειγμα: «Ήτο δε ο Ιωάννης ενδεδυμένος τρίχας καμήλου και έχων ζώνην δερματίνην περί την οσφύν αυτού, και τρώγων ακρίδας και μέλι άγριον. Και εκήρυττε, λέγων· Έρχεται ο ισχυρότερός μου οπίσω μου, του οποίου δεν είμαι άξιος σκύψας να λύσω το λωρίον των υποδημάτων αυτού. Εγώ μεν σας εβάπτισα εν ύδατι, αυτός δε θέλει σας βαπτίσει εν Πνεύματι Αγίω». (Μάρκ. 1:6-8). Από αυτά τα εδάφια μπορούμε να δούμε πως αν και ο Ιωάννης κήρυττε το ευαγγέλιο της βασιλείας των ουρανών, η ταυτότητά του ήταν αυτή ενός συνηθισμένου ατόμου και ήταν μόνο ένας προφήτης που άνοιγε την οδό για τον Κύριο. Εξάπλωσε το έργο του Κυρίου Ιησού ανάμεσα στους ανθρώπους προκειμένου ο Κύριος Ιησούς να μπορέσει να φέρει καλύτερα εις πέρας το έργο της Εποχής της Χάριτος.
Σ' αυτό το σημείο, η ταυτότητα του Ιωάννη ήταν ξεκάθαρη. Κατόπιν, ας δούμε την ταυτότητα του Κυρίου Ιησού. Ο Λουκάς 1:30-35 αναφέρει: «Και είπεν ο άγγελος προς αυτήν· Μη φοβού, Μαριάμ· διότι εύρες χάριν παρά τω Θεώ. Και ιδού, θέλεις συλλάβει εν γαστρί και θέλεις γεννήσει υιόν και θέλεις καλέσει το όνομα αυτού Ιησούν. Ούτος θέλει είσθαι μέγας και Υιός Υψίστου θέλει ονομασθή, και θέλει δώσει εις αυτόν Κύριος ο Θεός τον θρόνον Δαβίδ του πατρός αυτού, και θέλει βασιλεύσει επί τον οίκον του Ιακώβ εις τους αιώνας, και της βασιλείας αυτού δεν θέλει είσθαι τέλος. Είπε δε η Μαριάμ προς τον άγγελον. Πως θέλει είσθαι τούτο, επειδή άνδρα δεν γνωρίζω; Και αποκριθείς ο άγγελος είπε προς αυτήν· Πνεύμα Άγιον θέλει επέλθει επί σε, και δύναμις του Υψίστου θέλει σε επισκιάσει· διά τούτο και το γεννώμενον εκ σου άγιον θέλει ονομασθή Υιός Θεού». Επίσης ο Ησαΐας προφήτευσε: «Διότι παιδίον εγεννήθη εις ημάς, υιός εδόθη εις ημάς· και η εξουσία θέλει είσθαι επί τον ώμον αυτού· και το όνομα αυτού θέλει καλεσθή Θαυμαστός, Σύμβουλος, Θεός ισχυρός, Πατήρ του μέλλοντος αιώνος, Άρχων ειρήνης». (Ησ. 9:6). Πριν έλθει ο Ιησούς στη γη, ο άγγελος είχε πει πως η ταυτότητά του ήταν αυτή του Υιού του Θεού, δηλαδή του Θεού του ίδιου. Και ο προφήτης Ησαΐας προφήτευσε επίσης, πως η ταυτότητα του Ιησού ήταν ο Θεός.
Τώρα, ας διαβάσουμε άλλα εδάφια. «Και βαπτισθείς ο Ιησούς ανέβη ευθύς από του ύδατος· και ιδού, ηνοίχθησαν εις αυτόν οι ουρανοί, και είδε το Πνεύμα του Θεού καταβαίνον ως περιστεράν και ερχόμενον επ' αυτόν· και ιδού φωνή εκ των ουρανών, λέγουσα· Ούτος είναι ο Υιός μου ο αγαπητός, εις τον οποίον ευηρεστήθην». (Ματθ. 3:16-17). «Λέγει προς αυτούς· Αλλά σεις τίνα με λέγετε ότι είμαι; Και αποκριθείς ο Σίμων Πέτρος είπε· Συ είσαι ο Χριστός ο Υιός του Θεού του ζώντος. Και αποκριθείς ο Ιησούς είπε προς αυτόν· Μακάριος είσαι, Σίμων, υιέ του Ιωνά, διότι σαρξ και αίμα δεν σοι απεκάλυψε τούτο, αλλ' ο Πατήρ μου ο εν τοις ουρανοίς». (Ματθ. 16:15-17). Από αυτά τα εδάφια βλέπουμε πως όταν ο Ιησούς βαπτίστηκε για να ξεκινήσει τη διακονία Του, το Άγιο Πνεύμα κατέθεσε προσωπικά πως ήταν ο αγαπημένος Υιός του Θεού. Όταν ρώτησε τον Πέτρο ποιος ήταν, ο Πέτρος διαφωτίστηκε από το Άγιο Πνεύμα και απάντησε ότι ήταν ο Χριστός, ο Υιός του ζωντανού Θεού. Επίσης, Ιησούς είπε: «Εγώ είμαι η οδός και η αλήθεια και η ζωή· ουδείς έρχεται προς τον Πατέρα, ειμή δι' εμού». (Ιωάν. 14:6). Από τα παραπάνω εδάφια, μπορούμε να γνωρίζουμε ξεκάθαρα ότι η ταυτότητα του Ιησού ήταν ο Χριστός, ο Θεός.
Από αυτά τα εδάφια γνωρίζουμε πως παρόλο που και ο Κύριος Ιησούς και ο Ιωάννης είχαν γεννηθεί μέσω υπόσχεσης, υπήρχε μια αποφασιστική διαφορά μεταξύ των ταυτοτήτων τους. Ο Κύριος Ιησούς ήταν ο Θεός ενσαρκωμένος, ενώ ο Ιωάννης ήταν μονάχα ένας άνθρωπος που χρησιμοποιήθηκε από τον Θεό, ένας προφήτης.
Επιπλέον, η διαφορά μεταξύ του έργου τους, καθόρισε τη διαφορά των ταυτοτήτων τους. Τα λόγια του Θεού λένε: «Το έργο που επιτέλεσε ο Ιωάννης και το έργο που επιτέλεσε ο Ιησούς ήταν ανόμοιο και διαφορετικής φύσης. Αυτό καθορίζει εάν είναι ή όχι ο Θεός. Το έργο του Ιησού ήταν να ξεκινήσει, να συνεχίσει, να ολοκληρώσει και να επιτύχει. Ο Ιησούς πραγματοποίησε κάθε ένα από αυτά τα στάδια, ενώ το έργο του Ιωάννη δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια αρχή. Στην αρχή, ο Ιησούς διέδωσε το ευαγγέλιο και κήρυξε την οδό της μετάνοιας, κατόπιν ξεκίνησε να βαπτίζει τους ανθρώπους, να θεραπεύει ασθένειες και να εξοβελίζει δαίμονες. Εν τέλει, λύτρωσε την ανθρωπότητα από την αμαρτία και ολοκλήρωσε το έργο Του για όλη την εποχή. Κήρυξε στους ανθρώπους και διέδωσε το ευαγγέλιο της βασιλείας των ουρανών σε όλα τα μέρη. Έπραξε το ίδιο με τον Ιωάννη, με τη διαφορά ότι ο Ιησούς ανήγγειλε μια νέα εποχή και έφερε την Εποχή της Χάριτος στον άνθρωπο. Από το στόμα Του προήλθε ο λόγος για το τι θα πρέπει να κάνει πράξη ο άνθρωπος και η οδός που πρέπει να ακολουθήσει ο άνθρωπος στην Εποχή της Χάριτος και τελικά ολοκλήρωσε το έργο της λύτρωσης. Αυτό το έργο δεν θα μπορούσε ποτέ να πραγματοποιηθεί από τον Ιωάννη. Οπότε ο Ιησούς επιτέλεσε το έργο του ίδιου του Θεού και αυτός είναι ο ίδιος ο Θεός και εκπροσωπεί άμεσα τον Θεό».
Τελειώνοντας την ανάγνωση αυτής της περικοπής του λόγου του Θεού, μπορούμε να καταλάβουμε ότι κρίνοντας από την εμφάνισή τους, και ο Κύριος Ιησούς και ο Ιωάννης ήταν συνηθισμένοι, κανονικοί άνθρωποι, κι έτσι δεν είναι εύκολο να διακρίνουμε τις ταυτότητές τους. Όμως μπορούμε να διακρίνουμε και να επιβεβαιώσουμε τις ταυτότητές τους μέσω του έργου που εκτέλεσαν. Εκείνο τον καιρό ο Ιωάννης κήρυξε: «Μετανοείτε· διότι επλησίασεν η βασιλεία των ουρανών», και πολλοί άνθρωποι τον ακολούθησαν. Όμως δεν ήταν σε θέση να μιλήσει για την συγκεκριμένη οδό της μετανοίας, και το μόνο που έκανε ήταν να ανοίξει την οδό για τον Κύριο Ιησού και να διαβιβάσει το ευαγγέλιο της βασιλείας των ουρανών στους ανθρώπους έτσι ώστε να μπορούν να συμβαδίσουν με το έργο του Θεού. Αφότου άκουγαν το ευαγγέλιο που εξάπλωνε, οι άνθρωποι γνώριζαν μόνο τη μετάνοια αλλά δεν ήξεραν την οδό της πρακτικής, κι έτσι εξακολουθούσαν να είναι περιορισμένοι από το νόμο. Επειδή ο Ιωάννης ήταν άνθρωπος, ο οποίος δεν κατείχε ούτε την αλήθεια ούτε μπορούσε να εκφράσει την αλήθεια, δεν μπορούσε να φέρει στους ανθρώπους την οδό, την αλήθεια και τη ζωή. Ο Κύριος Ιησούς συγκριτικά, επίσης εξάπλωνε την οδό της μετανοίας όταν άρχισε να εκπληρώνει τη διακονία Του. Κρίνοντας από την εμφάνισή Του, ήταν ένας συνηθισμένος, κανονικός άνθρωπος, όμως κατείχε θεϊκή ουσία. Μπορούσε να οδηγήσει σε μια νέα εποχή και να κλείσει την παλιά εποχή. Επίσης μπορούσε να εκφράσει την αλήθεια και να δείξει την οδό της πρακτικής για τους ανθρώπους. Για παράδειγμα, όταν Τον ρώτησε ο Πέτρος πόσες φορές μπορούσε ο αδελφός του να αμαρτάνει εναντίον του και να τον συγχωρεί, ο Κύριος Ιησούς του είπε να τον συγχωρήσει εβδομήντα φορές επί επτά (Δες Ματθαίος 18:21-22). Και ο Ιησούς μας είπε πως η προϋπόθεση για να εισέλθει κάποιος στην βασιλεία των ουρανών, είναι να εκτελεί το θέλημα του Πατέρα (Δες Ματθαίος 7:21-23). Και ούτω καθ' εξής. Αυτά τα λόγια που εξέφρασε ο Κύριος Ιησούς μας επιτρέπουν να κατανοήσουμε ξεκάθαρα το θέλημα του Θεού και να γνωρίσουμε την οδό της πρακτικής. Ακόμα πιο σημαντικό, ο Κύριος Ιησούς ενσαρκώθηκε ώστε να μπορεί να καρφωθεί στον σταυρό και να χρησιμεύσει ως προσφορά περί αμαρτίας για τους ανθρώπους, κι έτσι να τους σώσει από την αμαρτία. Μόνο όταν θα είχαν συγχωρηθεί οι αμαρτίες τους, θα είχαν την ευκαιρία να προσευχηθούν στον Θεό και να αποκτήσουν την σωτηρία του Θεού. Αν ο Κύριος Ιησούς δεν είχε ενεργήσει κατ' αυτόν τον τρόπο, θα είχαν καταδικαστεί από τον νόμο και θα είχαν θανατωθεί υπό τον νόμο. Μόνο ο Κύριος Ιησούς μπορούσε να εκτελέσει το έργο της λύτρωσης της ανθρωπότητας, ο Ιωάννης δεν μπορούσε να επιτελέσει ένα τέτοιο έργο και κανείς άλλος δεν μπορούσε.
Έτσι, από τις δύο παραπάνω απόψεις, μπορούμε να δούμε γιατί ήταν διαφορετικές οι ταυτότητες του Κυρίου Ιησού και του Ιωάννη.
Ελπίζω η παραπάνω συναναστροφή και η κατανόηση να σας βοηθήσουν.
Ειλικρινά δικοί σας,
Πνευματικές Ε & Α
`•.¸ ¸.•``•.¸ ¸.•` `•.¸ ¸.•``•.¸ ¸.•` `•.¸ ¸.•``•.¸ ¸.•` `•.¸ ¸.•``•.¸ ¸.•`
Προτεινόμενα: Για να μπορείς να δοξάσεις τον Θεό ως μεγάλο, πρέπει να αντιληφθείς αυτές τις 3 αρχές